AUTOWAY Kréta - půjčovna aut: časté otázky a odpovědi

Níže najdete odpovědi na nejčastější otázky, na které se klienti před zapůjčením auta ptají. Jsou to otázky:

  • Proč je požadována záloha na převzetí?

  • Kolik stojí na Krétě benzín?

  • Je doručení auta k hotelu či apartmá v ceně nebo se platí zvlášť?

  • Jaký typ auta byste mi doporučili?

  • Je možné si objednat auto na přesný čas?

  • Jak se počítají dny, na které máme auto zapůjčené?

  • Je komplet pojištění opravdu v ceně?

  • Jak velká je naše spoluúčast? Opravdu se nic neplatí?

  • Kdy a jak se auto vrací?

  • Je možné přistavit auto i v případě, že přilétáme ve 3:00 v noci?

  • Máme auto objednané na letiště. Co když bude mít naše letadlo zpoždění?

  • Je možné si objednat konkrétní typ auta?

  • Můžeme Vás navštívit osobně ve Vaší pobočce?

  • Jak mám jistotu, že je auto rezervované?

  • Je možné si půjčit auto třeba na 4 dny, ale rozdělit to třeba jako 2 a 2 dny?

  • Je možné si zapůjčení auta v průběhu zápůjčky prodloužit a jak se to dělá? Kde a jak nám auto předáte?

  • Kdybychom měli nehodu, co máme dělat? Jak dlouho předem je nejlepší auto rezervovat?

  • Jak dlouho předem je nejlepší auto rezervovat?

  • Mohu si rezervovat auto i přímo z Kréty z dovolené? Je to spolehlivé?

  • Jakou řečí mluví obsluha? Mluví česky?

  • Kolik benzínu je v nádrži?

  • Jak lze platit?

  • Je možné zapůjčení i na dobu kratší, než tři dny?

  • Jste levní nebo drazí?

  • Když zaplatím předem, kde mám jistotu, že auto opravdu dostanu?

  • Je rezervace závazná?

  • Proč AutoWay občas delegáti pomlouvají?

Chcete se zeptat na něco, co zde není uvedeno? Můžete využít některý z kontaků


Proč požadujete zálohu na převzetí auta?

Auto Vám přivezeme až přímo k Vašemu hotelu a to bez ohledu na lokalitu. Někdy jedeme i třeba 80 - 100 kilometrů, jet tam musí dva lidé dvěmi auty. Přistavení k hotelu je pro klienta zdarma, ale potřebujeme mít jistotu, že tam klient bude a auto, které si rezervoval, opravdu převezme. Výše zálohy bývá okolo 10% a platí se v českých korunách převodem na účet.


Jaký je minimální věk řidiče?

Minimální věk řidiče je 23 let pro skupiny A a C a 25 let pro skupiny ostatní. Není to naše podmínka, věříme, že i mladší řidiči mohou jezdit dobře a bezpečně. Bohužel, je to podmínka pojišťoven a platí to u všech půjčoven v Řecku. Jakmile byhcom Vám půjčili auto a nebylo by Vám 23 let, měli byste ho bez jakéhokoliv pojištění.


Kolik stojí na Krétě benzín?

Cena benzínu na Krétě je v současné době okolo 1.70 Euro. Benzinek je na Krétě opravdu dost. V obydlených oblastech jsou téměř v každé vesničce, v turistických střediscích téměř na každém kroku. Pokud se však chystáte do hor nebo odlehlých oblastí, vždy natankujte plnou.


Je doručení auta k hotelu či apartmá v ceně nebo se platí zvlášť?

Doručení auta do místa, kde trávíte svojí dovolenou, je již v ceně a neplatí se žádné další poplatky.


Jaký typ auta byste mi doporučili?

Toto doporučení se řídí podle dvou základních okolností - kde chcete jezdit a jakým způsobem na Krétě pobýváte. To, jaké auto si vybrat s ohledem na cíle a silnice, je velmi detailně popsáno na serveru Kréta v detailech v sekci Půjčování vozidel Výběr vozidla ovšem záleží i na tom, jakým způsobem jste dovolenou navštívili a jak jste ubytováni. Pokud jedete s CK, máte všechny věci na hotelu, kam Vás z letiště přiveze autobus, a Vy auto používáte čistě jen pro výlety, stačí auta skupiny B nebo C. B je minimum, C je samozřejmě o trochu pohodlnější. Pokud však jedete na Krétu samostatně a počítáte s tím, že budete měnit ubytování a cestovat se všemi věcmi, které máte (viz. na například cestopis Okolo Kréty za 14 dní), je větší auto skupiny D mnohem lepší.


Je možné si objednat auto na přesný čas?

Každý den doručujeme 50 - 70 aut a z technických důvodů není možné auto doručit dříve, než cca v 9:00. Pokud je to možné, auta místo ráno doručujeme večer den předem mezi cca 19:00 - 22:00 (cena se nemění). Prosíme, mějte u sebe mobilní telefon, který jste nám dali při rezervaci - v případě možnosti doručení auta dříve, než bylo domluveno, bychom Vám zaslali sms.


Jak se počítají dny, na které máme auto zapůjčené?

Přistavení k hotelu Jako placený den se počítá den, kdy je auto zapůjčené a již není možné ho dát jinému klientovi. Nepočítá se tedy 24 hodin, ale období ráno-večer. Nelze tedy auto přistavit například v 11:00 a zase ho v 11:00 vrátit. Pokud byste ho chtěli vrátit dopoledne, počítali bychom to jako jeden den. Pokud přistavíme auto den předem večer, tento den se nepočítá. Přistavení na letiště / přístav Způsob výpočtu dní, které počítáme jako zápůjčku, je při přistavení na letiště individuální. Doručení a vrácení auta způsobem letiště / letiště jsou zpravidla delší zápůjčky, při kterých zohledňujme jak to, že klient nemůže ovlivnit dobu vyzvednutí/vrácení, tak i to, že se jedná o delší a dražší záležitost a zpravidla počet dní zaokrouhlujeme směrem dolů, případně mimo sezonu poskytujeme slevu.


Je komplet pojištění opravdu v ceně?

Ano, v ceně je pojištění C.D.W, pojištění podvozku a pneumatik, pojištění proti zlodějům, požáru ...  Jak velká je naše spoluúčast? Opravdu se nic neplatí? Spoluúčast je u skupin A až C nulová. Nic neplatíte ani v případě, že nehodu zaviníte Vy. Finanční úhradu vymáháme pouze ve dvou případech - pokud ztratíte klíče od auta a my musíme zaplatit nové a doručit je někam po Krétě a pokud poškodíte auto při jeho neadekvátním použití nebo z důvodu řidičova vandalismu, například pokud byste se chtěli s Matizem vydat na rally do hor. Oba případy jsou však extrém, běžně se nestávají a ještě jsem se s nimi nesetkal. U ostatních skupin je zavedena spoluúčast 300 euro. Naše auta jsou nová a u těchto skupin často přesahuje pořizovací cena částku 600.000. Například Astra kabrio stojí cca 750.000,-. Spoluúčast jsme byli nuceni zavést kvůli bezohlednému chování některých řidičů, kteří si mysleli, že když si půjčí auto s nulovou spoluúčastí, že ho mohou s úsměvem zničit. Jste li normální řidič, nemáte se čeho obávat. Drobní šrámy a oděrky z běžného provozu neřešíme. Stejně tak se spoluúčast neplatí v případech, kdy nehodu nezaviníte Vy a máte o tom nějaký doklad. Pokud Vám například někdo nedá přednost, dojde ke kolizi a Vy budete mít vyjádření policie a informace o viníkovi (číslo ŘP, spz ...), je vše v pořádku.


Kdy a jak se auto vrací?

Auto zpravidla vyzvedáváme u hotelu mezi 21:00 - 23:00. Stačí zaparkovat před hotelem a nechat klíče na recepci. My si ho přebereme sami. Je možné přistavit auto i v případě, že přilétáme ve 3:00 v noci? Ano, je to možné. Auto je přistavíme kdykoliv, na kdy máte naplánovaný přílet.  Máme auto objednané na letiště. Co když bude mít naše letadlo zpoždění? Čas hlídáme dle čísla letu, takže ani v případě, že budete mít několikahodinové zpoždění, se nic neděje. Podle údajů z letiště víme, kdy opravdu přiletíme a přizpůsobíme se tomu.


Je možné si objednat konkrétní typ auta?

Bohužel, konkrétní typ auta objednat možné není. Pokud chcete auto skupiny C například do Agia Mariny a my tam již nějaké auto máme, nemůžeme ho vézt přes půl Kréty a zase přes půl Kréty k Vám jiné. Stejně tak se může stát, že auto, které byste požadovali, může mít den dva před plánovaným doručením nehodu, nebo si ho klient, který ho mám před Vámi, chce prodloužit. Vždy však garantujeme auto z odpovídající skupiny, případně ze skupiny vyšší, avšak za cenu odpovídající Vaší objednávce.


Můžeme Vás navštívit osobně ve Vaší pobočce?

Ano, navštívit nás můžete. Je to však zbytečné. Pokud se rozhodnete pro auto před Vaším odletem, je vše možné zařídit přes internet.


Je možné si půjčit auto třeba na 4 dny, ale rozdělit to třeba jako 2 a 2 dny?

Ne, možné to není. Pokud si auto chcete zapůjčit na dva dny, pak ho vrátit a za tři dny si ho zase půjčit na dva dny, tak to opravdu není možné počítat jako dny 4. Zapůjčení musí být v jednom kuse.


Je možné si zapůjčení auta v průběhu zápůjčky prodloužit a jak se to dělá?

Ano, ve většině případů to možné je. Problém může nastat v sezoně, kdy jsou všechna auta obsazená, jsou dlouhodobě naplánované rezervace a prodlužení Vaší zápůjčky by znamenalo nedoručit auto klientovi, který si ho rezervoval třeba již měsíc před dovolenou. Pokud budete mít o prodloužení zájem, zašlete nám z Kréty SMS na telefon +420 725 471 327 a my Vám během dne obratem odpovíme zda je to možné a za jakých podmínek.


Kde a jak nám auto předáte?

Pokud máte doručení do hotelu, čekejte na nás ve stanovenou dobu v hotelové recepci. Případně tam můžete den předem zanechat číslo pokoje a informaci, že někoho čekáte. Pokud bychom přijeli dříve, budeme Vás moci najít. 


Kdybychom měli nehodu, co máme dělat?

Pokud se Vám přihodí drobná nehoda (rozbité zrcátko, poškrábaný či promáčklý blatník ...) z Vaší viny, nechte to být. Pokud to má na svědomí někdo jiný, je dobré si opsat jeho spz a pokud je to možné, tak i údaje o řidiči. Pokud se stane něco vážnějšího, je potřeba zavolat policii a opsat si všechny údaje o protistraně. O policii a naše zástupce na Krétě se moc starat nemusíte. Policii zavolá ten druhý a naší půjčovnu zavolá policie. V každém případě, pokud byste měli jakýkoliv problém nebo jste třeba nabourali na opuštěném místě, můžete nám zavolat na +420 725 471 327, kde se česky domluvíme, co dál.


Jak dlouho předem je nejlepší auto rezervovat?

Ideální doba na rezervaci auta je cca měsíc - dva týdny před odletem. V sezoně i déle. Ačkoliv máme v současné době přes 250 aut, v období od 10. července do konce srpna obvykle nemáme rýden předem co půjčovat, vše bývá rozpůjčované a rezervované. A speciální auta, jako je třeba Peugeot 307 kabrio nebo vícemístné auta typu Mercedem Vito či Opel Zafira bývají rezervované i dva až tři měsíce předem.


Mohu si rezervovat auto i přímo z Kréty z dovolené? Je to spolehlivé?

V současné době rezervace z Kréty možná není. Pokud chcete mít jistotu, že Vámi vybrané auto bude dostupné, rezervujte si ho s dostatečným předstihem. Jinak jste odkázáni na nabídku delegáta nebo místních půjčoven, které jsou často velmi drahé (obecně neodporučujeme využívat nabídek delegátů, mívají provizi z každého přivedeného klienta a jimi doporučené půjčovny bývají velmi drahé - ceny jsou vyšší právě o tu jejich provizi). V krajním případě se může stát, že auto vůbec neseženete, protože místní půjčovny mají vše rozpůjčované.


Jakou řečí mluví obsluha? Mluví česky?

Obsluha, která Vám auto přiveze, zpravidla česky nemluví. Ničemu to ovšem nevadí. Protože nabízíme komplet pojištění, nejsou potřeba žádná jednání a smlouvy. Máme jen předávací formulář, kam si opíšeme Vaše údaj, SPZ auta a dáme Vám klíče a můžete jet.


Kolik benzínu je v nádrži?

Auto nedáváme ani s plnou ani s prázdnou nádrží. Když Vám auto předáváme, je ve formuláři vyznačen stav PHM s přesností na 1/4. S přibližně stejným množstvím byste měli auto zase vrátit. To znamená, že pokud v nádrži bude při předání 1/2, měla by tam být zase 1/2 i při vrácení. Ukazatel je však orientační, litry nikdo nepočítá. Pokud byste chtěli auto přistavit s plnou nádrží, je to za příplatek ve výši ceny benzínu dle obsahu nádrže. Auto pak můžete vrátit s prázdnou nádrží.


Jak lze platit?

V současné době lze platit v eurech hotově při předání vozu, kreditní kartou při předání vozu a v českých korunách převodem na účet. Je možné zapůjčení i na dobu kratší, než tři dny? Ne, zapůjčení na jeden či dva dny možné není. Jste levní nebo drazí? Cenově jsme střed, kvalitou vozů a služeb patříme mezi ty nejlepší. Ostatně o našich dobrých cenách svědčí i velký počet telefonátů přímo z Kréty, kdy se klienti seznámili s nabídkou místních půjčoven, delegátů a hotelů, ale nakonec stejně chtěli auto od nás, protože jsme vycházeli nejlépe.


Jak mám jistotu, že je auto rezervované?

Jakmile vyplníte rezervační formulář, dostanou se data na centrálu na Krétu a my Vám obratem zašleme písemné potvrzení rezervace s veškerými údaji o Vaší rezervaci. Potvrzení je vystaveno centrálou, takže o Vás na Krétě vědí a počítají s Vámi.


Když zaplatím předem, kde mám jistotu, že auto opravdu dostanu?

Jistotou Vám může být naše pozice na trhu a naše dobré jméno. Každý rok zaplatí cca 1/4 klientů část nebo celou částku předem a ještě se nestalo, že bychom někomu auto nedoručili nebo bychom doručili třeba staré auto ve špatném stavu. Jsme velká, seriózní a známá společnost a chceme takoví zůstat i v dalších letech.


Je rezervace závazná?

Ano, jakmile Vám zašleme písemné potvrzení o rezervaci, tak ji považujeme za závaznou. Záloha na doručení se v případě včasného zrušení vrací zpět v plné výši zpět. Za včasné zrušení se považuje zrušení emailem nebo sms do čtrnácti dnů před plánovaným doručením vozu. V případě zrušení rezervace později vrácení zálohy není možné. Zrušení musí být námi potvrzeno zpět.


Proč Vás delegáti pomlouvají? Víte, že Vás zařazují mezi špatné půjčovny?

Co se týká konkurence, snažíme se být slušní a féroví, ale občas je to těžké, protože neetické jednání a bezohledná ziskuchtivost delegátů některých CK a recepčních nás velmi poškozuje. Původně jsme toto psát nechtěli, ale přiměl nás k tomu děkovný dopis od jednoho z našich klientů. Viz. zde Co se týká pomlouvání ze strany delegátů a recepčních, tak bohužel o tom víme. Někteří recepční nám dokonce i zapírají, že je u nich klient opravdu ubytován a odmítají ho zavolat, takže auto nemůžeme doručit. Vysvětlení je jednoduché - pokud si někdo půjčí auto od nás, nic z toho nemají. Pokud si někdo půjčí auto v půjčovně na jejich doporučení, mají z toho velmi vysoké provize. Jen pro představu, když jsme vybírali vhodnou půjčovnu pro spolupráci, některé z nich nám zaslali dva ceníky - jeden, který si účtují delegátům, hotelům a podobně a druhý pro klienty. Rozdíl byl často až 100%. To znamená, že například z ceny 40 euro byla celá polovina pro delegáta nebo pro recepčního. A pak je ještě jedna situace - snažili jsme se s některými CK domluvit na spolupráci, ale prý nikoho jiného doporučit nesmí. Od partnera, od kterého mají na Krétě hotel, mají ve smlouvě i půjčovnu, kterou MUSÍ propagovat bez ohledu na její kvalitu. To, myslím, mluví za vše.

Tímto neříkáme, že ostatní jsou špatní a jen my dobří. Tímto chceme říci, abyste si vždy pečlivě rozvážili, od koho si auto půjčíte a neřídili se jen řečmi a doporučením osob, které jsou neobjektivní a je jim jedno, jakou kvalitu doporučují, ale hlavně že z toho něco mají.

Buďme v kontaktu

Máte nějaké otázky?
Potřebujete další informace?
Prosíme, kontaktujte náš AUTOWAY team.

Janis Mavros

Manager

Giorgos Lagoudakis

MANAGER

 

Anna Drosopoulou

Greek/Deutsch/English

 

Annie

French

 

Veronique

French/English/Deutsch

 

Michael & Daga

Polski

 

Julia

Russian/English

Sofia

English/French/ Russian

 

Kam všude je možné auto přistavit?

Auto obvykle bez problémů přivezme po celé Krétě. Samozřejmostí je přistavení na Letiště Heraklion i Letiště Chania. Z letovisek jsou to například:

Adelianos Kampos, Agia Fotia, Agia Galini, Agia Marina, Agia Pelagia, Agios Nikolaos, Achlia, Almirida, Amnisos, Amoudara, Analipsi, Anissaras, Bali, Damnoni, Dramia, Dytiko, Elafonissi, Elounda, Erimoupoli, Falassarna, Ferma, Fodele, Kato Galatas, Galini, Georgioupolis, Gerani, Goudouras, Gournes, Gouves, Kato Gouves, Heraklion (město, letiště, přístav), Hersonissos, Chania (město, letiště, přístav), Chora Sfakion, Ierapetra, Istro, Istron, Kalamaki, Kali Limenes, Kaliviani, Kalyves, Karteros, Kasteli, Kato Daratso, Kato Stalos, Kato Zakros, Kavros, Kissamos, Kokkini Hani, Kokkinos Pyrgos, Kolimbos, Kolymbari, Koundoura, Koutsounari, Koutsouras, Kritsa, Lendas, Lygaria, Makrigialos, Maleme, Malia, Matala, Mavros, Kolimbos, Minothiana, Mirtos, Missiria, Mohlos, Pachia Ammos, Palekastro, Paleochora, Panormos, Perivolia, Pigianos Kambos, Plaka, Plakias, Platanias, Prines, Rapaniana, Rethymno, Sfakaki, Sissi, Sitia, Skaleta, Sougia, Stalida - Stalis, Stalos, Stavromenos, Stavros, Tavronitis, Tsoutsouros, Vai, Xerokambos...

Pokud zde Vaše letovisko není uvedeno, tak nevadí, nic to neznamená. V rezervačním formuláři uveďte adresu, ideálně i gps souřadnice nebo odkaz na mapu, určitě nějaké řešení najdeme.




Partneři

< >
Powered by HOTSoft.gr - websites, mobile apps & networks